Ana Sayfa » Duyurular
Zeki AL Süper Projelerini Açıkladı
28 Nisan 2011 Perşembe 12:56
Eğitimci gazeteci yazar Zeki AL, Karadeniz ve Giresun için süper projelerini açıkladı.

İşte Zeki AL'ın Giresun ve Karadeniz'e 18 maddelik süper projesi.

Zeki AL zekial2828@hotmail.com

8 aydır bir ’Çılgın Projedir’ gidiyordu..

Nedir, neyin nesidir? Nihayet açıklandı..

Çılgın Proje” açıklandığında beklenen oldu. Anadolu yine unutularak  açıklanan çılgınlık,  İstanbul üzerine kurulu olarak karşımıza çıktı.

Proje İstanbul’a olunca, tartışmalar başladı.. Radyo, TV’lerde herkes görüşünü açıklıyor. Bir kavgadır gidiyor..”Rant” diyenler, “umut” diyenler..”olumlu” yada “olumsuz” diyenler..Bir anda gündem değişti.Millet işi-gücü bıraktı.. İstanbul kanalı ile ilgilenmeye başladı. Anadolu ile kendi illerindeki perişanlığı göz önüne getirerek, kıs kıs gülenler oldu. İstanbul’un nereye gittiğini düşünmeye başlayanlar arttı.

AK Parti,  9 yıllık döneminde çılgın projeleri ile milleti zaten doyurduğunu, çılgınlıklardan bıktıklarını, 9 yıl boyunca yapılmadık çılgınlık kalmadığı ortaya atanlar sahneye çıktı...

Benim merakım; Giresun’a, Doğu Karadeniz’e gerekli olan  çılgınlıkları kim açıklayacaktı. 9 yıl boşuna beklendi. Trabzon, Rize ufak-tefek 3-5 çılgınlığa sahne oldu..Giresun’u “köy” gözü ile görenler olunca,  bu  çılgınlıklardan nasibini almadı...Mecbur kaldık hatırlatmaya.

İşte, Zeki AL olarak benim Karadeniz ve Giresun’a çılgın projelerim:

1-     Yakın tarihte, Giresun-Gedikkaya üzerinden Çaldağ, Kulakkaya, Bektaş, Karagöller, Kümbet güzergahı ile günlük teleferik seferleri Giresun ve Karadenizlilerin hizmetinde olacak! Sabah Giresun’dan yola çıkan aileler,  Karagöllerde piniğini yapıp akşamleyin teleferik ile evine dönme imkanına kavuşacak….

2-     Karagölleri, dünya spor merkezi konumuna getirilecek! Karagöl Dağlarını, Uludağ benzeri otel ve dinlenme tesisleri ile donatıyoruz…

3-     Nihayet “Fındık Borsasını”, Almanya’ın elinden alıp,”Fındığın Başkenti” Giresun’a getiriyoruz. Dünyanın en kaliteli çikolata fabrikasını da Giresun’da hizmete açacağız. Tüm fındık işleyenleri, fındık mamulü üretenleri Giresun’a topluyoruz..

4-     Samsun-Artvin arası sahilden 60 km uzaklıktaki  yaylaları, otoban yol ile birbirine bağlıyoruz. Sadece Giresun’a sağlayacağı istihdam sayısı 10 bin vatandaş..

5-     Sümela Manastırı kadar dini önemi olan ve bugüne kadar bu yönü araştırılıp gündeme gelmeyen Giresun Adası’nı insanlara din turizmine  açıyoruz. Giresun Adası’a  günlük yerli ve yabancı ziyaretçi  olarak geleceğini düşündüğümüz  60-100 arası yat, taka, kayık, feribot ve motorlara hizmet verecek liman inşaatını başlatıyoruz.  Ada üzerinde döner restaurant  yapıyoruz. Ada’ya, Giresun limanından saat başı Giresun Belediyesi’ne ait  feribot seferleri de yapılacak..

6-     Giresun-Batlama vadisi içinden otoban yol ile Karadeniz ve Giresun’u,  İç Anadolu’ya ve Akdeniz’e bağlıyoruz..

7-     Giresun’un tüm ilçelerine sahilden duble karayolu yapıyoruz..

8-     Giresun’da “Kokulu Üzümü (İzabella’yı-Rus Üzümü’nü) ” teşvik ederek, şarap, sirke, pekmez, kolonyağ, pestil sektörü ile yeni iş sahaları yaratıyoruz. 2400 yıl öncesi olduğu gibi, üzüm ürünleri Giresun’dan  Avrupa’ya, İskandinav ülkelerine pazarlanmış olacak!

9-     Etrafını çeviren yüksek dağlar ve doğal güzellikleri ve işletmeye açılacak maden yatakları ile geleceğin gözdesi olacak olan Alucra ilçemize  havaalanını yapıyoruz.

10- Gemiler Çekeği’nde Karadeniz’in en büyük marinasını açıyoruz…

11- Hava alanını ortak kullanacak olan Giresun ile Ordu’yu ortak Büyükşehir  yapıyoruz..

12- Giresun Aksu Vadisine baraj…Etrafında Abant Gölü gibi dinlenme tesisleri ile fayton gezi ve yaya yürüyüş yolları yapıyoruz…

13- Giresun Kalesi’ni sessizlikten kurtarıyoruz. Etrafına çay bahçeleri yapıyoruz.

Kale’nin Ada’ya bakan yünündeki Giresun Şehitliği’ne bitişik halk tuvaletini kaldırıyoruz.

Şehitliği daha da genişleterek, Irak’taki, Sarıkamış’taki, Afyon’daki Giresun şehitliklerini buraya naklediyoruz.  Giresun Şehitlerini Anma Günü’nü”  Topal Osman Anama Günü” ile birleştirerek, her kurumun katılımı ile resmileştiriyoruz..

14- Giresun ve ilçelerinde, insanların İstanbul’a ve Trabzon’a  muhtaç olmayacakları  şekilde tam donanımlı hastaneler yapıyoruz….

15- Samsun-Sarp arası sahilden hızlı tren güzergahının ihalesini yaptık..Yakında temelini atıyoruz..

16-Samsun-Ordu-Giresun-Trabzon-Rize’de,  her il sınırları içinde sahil ilçelerine bir baştan bir başa metro(Trenvay) hizmeti sunuyoruz..…

17-Giresunspor’a kimseye muhtaç olmayacak şekilde kalıcı gelir kaynakları yaratma ve yağmurdan etkilenmeyen futbol sahası ve spor kompleksine kavuşturuyoruz..

18- Yaşamı uzattığı, performansı düşürmediği, bir günde 4 ülke gezildiği halde yorgunluk belirtileri dahi göstermeyecek kadar enerji verdiği  geçte olsa anlaşılan “Kestane Balını yani Giresun yöre adı ile Deli Balı “ teşvik ediyoruz.. Başta Giresun ve çevresi olmak üzere dikili yaykın ağaçlarını (kızılağaç) söktürüp, yerine kestane dikiyoruz. Tüm ziraat müdürlüklerinde kestane fidanlıkları kuruyoruz…

Süper projelerimin dikkate alınarak desteklenmesi dileğiyle…